sunnuntai 24. maaliskuuta 2019

Valkoinen tyttö


Olen pahoillani, että olen syntynyt Suomeen ja valkoinen. Olen pahoillani, että olen etuoikeutettu. Olen pahoillani, että olen nainen tai ainakin naisoletettu.

No en ole. Olen ylpeä siitä, mitä olen. Mutta näin meidän valkoisten, suomalaisten tulisi ilmeisesti suhtautua olemassa oloomme.

Mitä merkitystä on ihonvärillä? Ei mitään. Mitä merkitystä on sukupuolella? Ei mitään.

RuskeatTytöt. https://www.ruskeattytot.fi

Miltä kuulostaisi ValkoisetTytöt? Ei hyvältä. Mennäänkö jo helvetisti yli siitä, mitä tavoitellaan? Pyrkimys on kai tuoda tasa-arvoa, päästä irti kaikenlaisesta syrjinnästä.
Itse en halua kuulua tällaiseen älyttömyyteen, perusteella ihoväri tai sukupuoli. Sillä kun ei ole merkitystä. 

Oikeasti, mitä merkitystä sillä on?
Millä sitten on? No aloitetaako siitä, mitä ajattelet, miten käyttäydyt, miten kohtelet muita ihmisiä? Itse en halua olla kiintiö missään. Minä haluan tulla kuulluksi minuna, en naisena, en valkoisena suomalaisena. Näille ominaisuuksille en mahda mitään. Mutta, mitä suustani päästän ja kuinka käyttäydyn, sen päätän ihan itse!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti